A EXPERIÊNCIA DA BIDOCÊNCIA NA EDUCAÇÃO DE SURDOS

Authors

  • Ana Luísa Antunes Instituto Nacional de Educação de Surdos https://orcid.org/0000-0002-7888-2299
  • Luciana Moratelli Pinho Instituto Nacional de Educação de Surdos

DOI:

https://doi.org/10.22409/revistaleph.v2iEspecial.50007

Keywords:

inclusão, bidocência, educação de surdos

Abstract

In this text we discuss some possibilities for the educational inclusion of the deaf children in an intercultural perspective from the experience of co-teaching at a federal public school specializing in deaf education in Rio de Janeiro.
To do this, we separate the text into three moments;
in the first, we start the argument by presenting the bilingual perspective of education for the deaf and its relationship with interculturalism, in the second we problematize the challenges of bilingual education for the deaf arising from the daily difficulties of teachers and, finally, we present the experience of co-teaching, in 2009, and yours implications in the implementation of an education that aims to include in an intercultural perspective.

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Author Biography

Ana Luísa Antunes, Instituto Nacional de Educação de Surdos

É formada em Pedagogia pelo Instituto Nacional de Educação de Surdos, Mestre e Doutora em Educação pela PUC-Rio, professora da Educação Básica e vice-coordenadora do Comitê de Ética em Pesquisa do Instituto Nacional de Educação de Surdos. Pesquisadora sobre educação básica, educação de surdos e sociologia da educação. 

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Published

2022-10-26

How to Cite

Antunes, A. L., & Moratelli Pinho, L. (2022). A EXPERIÊNCIA DA BIDOCÊNCIA NA EDUCAÇÃO DE SURDOS. RevistAleph, 2(Especial). https://doi.org/10.22409/revistaleph.v2iEspecial.50007