Between framework and memory manipulation: the Instituto Superior de Educação Professor Aldo Muylaert’s celebrations (1990-2020)
Keywords:
Memory, Celebration, Instituto Superior de Educação Professor Aldo MuylaertAbstract
This paper aims to analyze the construction of the narrative presented at the anniversary celebrations of the Instituto Superior de Educação Professor Aldo Muylaert (ISEPAM) occurred between the 1990s and the year 2020 and, from there, verify the possibility of thinking of the institution as a place of memory in Campos dos Goytacazes. To this purpose, notes will be made about the creation and trajectory of the Normal Schools in Brazil and in Campos dos Goytacazes, in a row we will introduce the theoretical discussions that support this article, so that it becomes possible to understand the problem present in the way in which the history of the Institute is recalled, what will be discussed throughout the text.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2023-01-29
How to Cite
Simão, L. (2023). Between framework and memory manipulation: the Instituto Superior de Educação Professor Aldo Muylaert’s celebrations (1990-2020). Revista Cantareira, (37). Retrieved from https://periodicos.uff.br/cantareira/article/view/50560
Issue
Section
Free Articles
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre