DIRETRIZES CURRICULARES NACIONAIS PARA FORMAÇÃO DE PROFESSORES: A DISPUTA NOS RUMOS DA FORMAÇÃO
Abstract
The objective of this research was to present, after analyzing empirical data on teacher training courses in general, the problems and challenges posed to Education in general in the current historical moment. The methodology of the work considered analysis of the conjuncture, the legal documents, the data on the courses and positions of entities regarding the formation of teachers. It concludes by presenting: the possibility of essence for teacher training according to the National Association for the Training of Education Professionals (Anfope) and the possibility of essence presented by Research Groups and defended by entities, for teacher training, which breaks with the subsumption to the capitalist historical project that provides for the denial of theoretical knowledge, scientific relativism and the advance of barbarism.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.