SCHOOL PHYSICAL EDUCATION AND BNCC: THE HUMAN TRAINING PROJECT AND THE IMPLICATIONS FOR TEACHER TRAINING WITHIN THE FRAMEWORK OF CONSERVATIVE ADVANCEMENT
O PROJETO DE FORMAÇÃO HUMANA E AS IMPLICAÇÕES NA FORMAÇÃO DE PROFESSORES NO ÂMBITO DO AVANÇO CONSERVADOR
Abstract
The political and ideological tensions present at the BNCC are analyzed, as well as its human development project and its relations with the current teacher education policies in PE in Brazil. A documentary descriptive analysis is carried out, comparing it with the Marxist-based literature. Regarding human formation, it is concluded that the formation recommended by BNCC and BNC-Formation coincides with the most alienated and fetishized forms of social relations, guided by the limits of capitalism in structural crisis.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.