SAÚDE E EDUCAÇÃO FÍSICA ESCOLAR
CONSTRUÇÕES E RECONSTRUÇÕES NA FORMAÇÃO DE PROFESSORES E PROFESSORAS
Abstract
The current text aims to present a pedagogical and formative experience which happened amidst the COVID-19 pandemic, in the face of the remote mode, and discuss formative contributions of the discipline “Health, Society and Physical Education”, of the Degree in Physical Education of the Federal University of Sergipe (UFS). The research methodology consisted of the application of online surveys via Google Forms platform, participant observation and field diary. The results indicate that the discipline presents an important formative mediation for the changes of conception and expansion of the subjects’ perspectives regarding the health theme in the context of the training process of physical education teachers, contributing to new teaching perspectives in their performance.
Downloads
Published
Versions
- 2022-09-29 (2)
- 2022-09-29 (1)
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.