PEDAGOGICAL POTENTIALITIES OF SAMBA IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION:
DIVERSIFYING CONTENT FROM AN INCLUSIVE PERSPECTIVE
Abstract
This report aims to share the experiences made possible by the school Physical Education extension project in an inclusive perspective, with the 9th grade class, in the 2nd bimester of 2022, in which we work on dance content and theme samba. Based on a theoretical framework that discusses inclusion and differences, the article presents reflections that show the power of school physical education in thematizing counter-hegemonic contents towards an inclusive perspective
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.