PEDAGOGICAL POTENTIALITIES OF SAMBA IN SCHOOL PHYSICAL EDUCATION:

DIVERSIFYING CONTENT FROM AN INCLUSIVE PERSPECTIVE

Authors

Abstract

This report aims to share the experiences made possible by the school Physical Education extension project in an inclusive perspective, with the 9th grade class, in the 2nd bimester of 2022, in which we work on dance content and theme samba. Based on a theoretical framework that discusses inclusion and differences, the article presents reflections that show the power of school physical education in thematizing counter-hegemonic contents towards an inclusive perspective

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Michele Pereira de Souza da Fonseca, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Doutora em Educação (PPGE/UFRJ), Mestre em Educação (PPGE/UFRJ), Licenciada em Educação Física (EEFD/UFRJ). Professora adjunta da Escola de Educação Física e Desportos da Universidade Federal do Rio de Janeiro (EEFD-UFRJ). Coordenadora de Extensão da EEFD-UFRJ. Fundadora e Coordenadora do LEPIDEFE - Laboratório de Estudos e Pesquisas sobre Inclusão e Diferenças na Educação Física Escolar (EEFD-UFRJ). Coordenadora da Pós-Graduação gratuita em Educação Física Escolar na Perspectiva Inclusiva (UFRJ). Membro do Comitê Científico GTT Inclusão e Diferenças do Colégio Brasileiro de Ciências do Esporte (CBCE). Tem experiência na área de Educação Física escolar, formação docente e inclusão em educação.

Published

2023-09-04