RETÓRICA, EDUCAÇÃO E PRÁTICAS DOCENTES
ALGUMAS REFLEXÕES
DOI:
https://doi.org/10.22409/enfil.v9i13.49175Abstract
This article approaches rhetorical rationality as a human construct focused on the persuasion of the auditorium (individual or group), thus allowing to reflect on different social, political and educational issues. Based on the theory of argument of Perelman and Olbrechts-Tyteca (2005) and Meyer's problematological approach (1991, 1998, 2002), I defend teaching practices as dialogical processes that, despite the obstacles present in the daily life of the magisterium, can establish feasible alternatives to the main pedagogical problems that take place in school today.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
A Revista En_fil aceita manuscritos originais em português, italiano, espanhol e inglês. Se o manuscrito original for redigido em língua estrangeira, ele deve ser acompanhado da versão em português.
A Revista En_fil não cobra taxas referentes à submissão, à avaliação ou à publicação de artigos. Oferece acesso livre, gratuito e imediato a todos os leitores, independentemente de cadastramento no site.