Experimentation-cities: for enrolment in a learning aesthetic as an occurrence

Authors

  • Margarete Axt Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Paula Marques da Silva Universidade Federal do Rio Grande do Sul
  • Joelma Adriana Abrão Remião Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Keywords:

Experimentation-City, Research-development, Creative Narration, Teaching practice, Elementary education

Abstract

This text, upon entering the various plans traced by a history of research and development and sculpted in a zone of interference with philosophy, specifically with Gilles Deleuze, Henri Bergson and Mikhail Bakhtin, addresses the manner in which the theme of the city becomes expressive in its becoming experimentation, suggesting a knot of maze-effect in a network-of-knots that does not stop splitting, while paradoxically, it also does not stop condensing, in us, as a city-in-us-effect. An aesthetic encounter with cities built by children in the entanglement of the academic curriculum with everyday city life, thus weaving narrative compositions.

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Author Biographies

Margarete Axt, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Professora Titular da Universidade Federal do Rio Grande do Sul, com atuação nos Programas de Pós-Graduação em Educação (PPGEdu) e em Informática na Educação (PPGIE).

Paula Marques da Silva, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Professora colaboradora do Departamento de Psicologia (DEPSI) - Universidade Estadual do Centro-Oeste (UNICENTRO), Irati, Paraná.

Joelma Adriana Abrão Remião, Universidade Federal do Rio Grande do Sul

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul, Porto Alegre, Rio Grande do Sul

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Published

2016-11-07

How to Cite

AXT, M.; DA SILVA, P. M.; REMIÃO, J. A. A. Experimentation-cities: for enrolment in a learning aesthetic as an occurrence. Fractal: Journal of Psychology, v. 28, n. 2, p. 231-241, 7 Nov. 2016.

Issue

Section

Dossiê Territórios e Paisagens de subjetivação