Eventualidades que surgem quando uma escola aceita se perder na ignorância
DOI:
https://doi.org/10.22409/rep.v16i30.67135Abstract
This article is interested in getting lost in the following question: What classes emerge with the school when the boundary that separates it from life is broken by historical events and geographical eventualities? The inspiration comes from various authors who propose flows of thoughts in composition (Deleuze e Guattari 2011) with the philosophy of Difference, highlighting the proposal of another ignorance (Rancière 2019) as an enabler of openings that compose forces that allow heterotopic approximations (Foucault 2013) with the geographical space. The research procedure used is that of cartography, so in this eventual event, an idea proposed by Massey (2013), the non-human allies itself with the human characters, collaborating so that affections arise from encounters that occur with the school, always wanting to extrapolate its walls, fracturing the boundaries and bringing zones of indeterminacy. Tracking down clues about what a school that encounters minor crossings can do led us to (mis)understandings, the greatest scope of this work.
Keywords: School; Ignorance; Non-human; Event; School place.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Cleber Abreu da Silva

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Para submeter um manuscrito, os autores devem realizar o cadastro na plataforma, fornecer os dados solicitados e seguir as orientações recomendadas. Para tanto, será necessário apresentar o número da identidade de pesquisador. Para obtê-lo, é necessário realizar o cadastro na plataforma Open Researcher and Contributor ID (ORCID).
Ao submeter um manuscrito, os autores declaram sua propriedade intelectual sobre o texto e se comprometem com todas as práticas legais relativas à autoria. A submissão implica, ainda, na autorização plena, irrevogável e gratuita de sua publicação na REP, a qual se responsabiliza pela menção da autoria.
A REP tem acesso aberto e não cobra pelo acesso aos artigos.
Orientando-se pelo princípio de que tornar público e disponibilizar gratuitamente o conhecimento científico contribui para a democratização mundial do conhecimento, a REP adota a política de acesso livre e imediato ao seu conteúdo.
No mesmo sentido, a REP utiliza a licença CC-BY, Creative Commons, a qual autoriza que terceiros distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do trabalho, inclusive para fins comerciais, desde que se reconheça e torne público o crédito da criação original.
Para mais informações, contatar a editora através do e-mail revistaestudospoliticos@gmail.com