REFLETINDO SOBRE A EDUCAÇÃO INCLUSIVA: UMA TRAJETÓRIA ESSENCIAL PARA REPENSAR A EDUCAÇÃO FÍSICA

Authors

  • Ana Aparecida Tavares da Silveira Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Fabyana Soares de Oliveira Universidade Federal do Rio Grande do Norte
  • Maria Aparecida Dias Universidade Federal do Rio Grande do Norte

DOI:

https://doi.org/10.22409/revistaleph.viEspecial.48163

Keywords:

Educação Inclusiva. Educação Física Inclusiva. Escola.

Abstract

This article is characterized as part of a master's research and aims to discuss the conceptions of inclusive education of physical education teachers in the public network of a city in RN and the impact of these for physical education in an inclusive perspective. It is descriptive research, with a qualitative approach and results in responses linked, almost exclusively, the participation of students with disabilities in classes, reducing understanding, in view of the various aspects that compose it. With this, there is a lack of clarity in the face of inclusive physical education, possibly linked to restricted knowledge about inclusive education, demanding that teachers deepen on this theme, as well as assume more proactive attitudes.

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Author Biographies

Ana Aparecida Tavares da Silveira, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Doutoranda da linha de pesquisa Educação e Inclusão em Contextos Educacionais do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGEd) na Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). E-mail: antal@ufrn.edu.br.

Fabyana Soares de Oliveira, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Graduação em Educação (PPGEd) na Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). E-mail: olivfabyana@gmail.com.

Maria Aparecida Dias, Universidade Federal do Rio Grande do Norte

Professora Doutora da linha de pesquisa Educação e Inclusão em Contextos Educacionais do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGEd) na Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). E-mail: cidaufrn@gmail.com.

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Published

2021-07-20

How to Cite

Silveira, A. A. T. da, Oliveira, F. S. de ., & Dias, M. A. (2021). REFLETINDO SOBRE A EDUCAÇÃO INCLUSIVA: UMA TRAJETÓRIA ESSENCIAL PARA REPENSAR A EDUCAÇÃO FÍSICA. RevistAleph, (Especial). https://doi.org/10.22409/revistaleph.viEspecial.48163

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