HISTORICAL CLASHES AROUND THE NATIONAL CURRICULUM GUIDELINES FOR PHYSICAL EDUCATION COURSES:
PERSPECTIVE OF A TRAINING UNIT OR ADVANCEMENT OF FRAGMENTATION?
Abstract
This study presents a historical overview analyzing conflitcs in the Physical Education field that culminated in the National Curricular Guidelines of 1987, 2004, 2018. Official records reveal tensions, disputes, consensuses, dissensions around the consolidation of the guidelines and the recurrent attempt to consolidate two types of training – PE Degree and Bachelor´s Degree. Interlocutors and backstage reveal the narrowing of participation in the process of elaboration and consolidation of the guidelines.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.