ARTISTIC MANIFESTATIONS OF THE MOVEMENT AND THE EDUCATION OF BODIES AT SCHOOL
Abstract
This text aims to report the experiences of the Programa de capacitação docente: manifestações artísticas do movimento como conteúdo da Educação Física na escola, discussing the relationships between art and body education and the possibilities of inserting artistic body manifestations as school contents. This is a qualitative study, based on participant research. The extension project under analysis promoted initial and continuing training for teachers and undergraduate students, expanding studies and practices on the artistic manifestations of the movement as school content, and received funding from the Universidade Sem Fronteiras Program (SETI, PR). The schedule consisted of training the executive team and organizing teaching materials, training workshops and teaching experiences. The actions developed contributed to the work with rhythmic, expressive and circus bodily manifestations at school and expanded the dialogue between Physical Education and Art.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Autores mantêm os direitos autorais e concedem à Revista Fluminense de
Educação Física o direito de primeira publicação, o que permite o
compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação
inicial nesta revista. Os dados, conceitos e opiniões apresentados nos
trabalhos, bem como a exatidão das referências documentais e bibliográficas,
são de inteira responsabilidade dos/as autores/as.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho
online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) já que isso
pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação
do trabalho publicado.
Em virtude de aparecerem nesta Revista de acesso público, os artigos são de
uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-
comerciais.