Training professional in Social Psychology: report of a teaching experience / research / intervention

Authors

  • Angela Maria Dias Fernandes Universidade Federal da Paraíba
  • Andrea Vieira Zanella Universiade Federal de Santa Catarina
  • Gabriel Bueno Universidade Federal de Santa Catarina

Keywords:

training, intervention research, social psychology

Abstract

The aim of this paper is to present and discuss an educational work in which they were tried three strategies of collective intervention in a group of psychology students.  The methodology and theoretical formulations were articulated in this propose. The concept of “group as a device” was affirmed throughout the process as a condition for the establishment of connections and the process of meaning production. The trials were analyzed in the discipline engendered by the activity of self-evaluation promoted by the end of the semester, which revealed the importance of intervention aimed at training professional critique of psychology.

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Author Biographies

Angela Maria Dias Fernandes, Universidade Federal da Paraíba

Psicóloga, Doutora em Psicologia Escolar e Desenvolvimento Humano (USP) com estudos Pós-doutorais em Psicologia  (UFSC). Professora Associada do Departamento de Psicologia e do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Federal da Paraíba.

Andrea Vieira Zanella, Universiade Federal de Santa Catarina

Psicóloga, Doutora em Educação (PUC/SP), com estudos pós-doutorais na Universitá Degli Studi di Roma La Sapienza. Professora Associada do Departamento de Psicologia e do Programa de Pós-Graduação em Psicologia da Universidade Federal de Santa Catarina e bolsista de produtividade do CNPq.

Gabriel Bueno, Universidade Federal de Santa Catarina

Psicólogo, mestrando no Programa de Pós-Graduação em Psicologia da Universidade Federal de Santa Catarina.

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Published

2014-08-31

How to Cite

FERNANDES, A. M. D.; ZANELLA, A. V.; BUENO, G. Training professional in Social Psychology: report of a teaching experience / research / intervention. Fractal: Journal of Psychology, v. 26, n. 2, p. 445-460, 31 Aug. 2014.

Issue

Section

Articles