SECONDARY EDUCATION REFORM IN SANTA CATARINA A ROUTE CROSSED BY BUSINESS COMMUNITY INTERESTS

Authors

  • Filomena Lucia Gossler Rodrigues da Silva Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Catarinense https://orcid.org/0000-0002-8275-7714
  • Tamiris Possamai Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Catarinense
  • Tatiane Aparecida Martini Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Catarinense

DOI:

https://doi.org/10.22409/tn.v19i39.47398

Abstract

This article aims to systematize and reflect on the implementation path of the Secondary Education Reform in Santa Catarina, within the state public network scope. We observed, based on documentary and bibliographical research, that the actions developed by the Secretary of State for Education to implement this reform are crossed by the interests of the business community. Such interests are materialized in students training through curricular structuring and in teacher training and work.

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Author Biographies

Filomena Lucia Gossler Rodrigues da Silva, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Catarinense

Doutora em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Professora do Programa de Pós-graduação em Educação do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Catarinense.

Tamiris Possamai, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Catarinense

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Educação do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Catarinense (IFC) - Campus Camboriú. Bacharela em Direito pelo Centro Universitário para o Desenvolvimento do Alto Vale do Itajaí - Campus Rio do Sul (2017). Técnica Administrativa em Educação no IFC - Campus Rio do Sul.

Tatiane Aparecida Martini, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia Catarinense

Mestranda em Educação do Instituto Federal Catarinense - Campus Camboriú, possui Licenciatura em História pelo Centro Universitário Leonardo da Vinci (UNIASSELVI, 2010). Pós-graduação em Gestão Escolar pela Faculdade de Administração, Ciências e Letras (FACEL, 2014). Atualmente é professora de Ensino Fundamental da Prefeitura Municipal de Joinville. Tem experiência na área de Educação atuando como professora de História e Filosofia na Educação Básica.

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Published

2021-05-27

How to Cite

Gossler Rodrigues da Silva, F. L., Possamai, T. ., & Martini, T. A. (2021). SECONDARY EDUCATION REFORM IN SANTA CATARINA A ROUTE CROSSED BY BUSINESS COMMUNITY INTERESTS. Revista Trabalho Necessário, 19(39), 58-81. https://doi.org/10.22409/tn.v19i39.47398