GRAMSCI, COUNTER-REFORM OF HIGH SCHOOL AND HUMAN (DE)FORMATION
GRAMSCI, CONTRAREFORMA DO ENSINO MÉDIO E (DE)FORMAÇÃO HUMANA
DOI:
https://doi.org/10.22409/enfil.v12i19.59089Abstract
The BNCC and the “new” high school are examined, from the theoretical categories, unitary school, translatability and omnilateral human formation of Antonio Gramsci. Documentary research of some of Gramsci’s Works was used, including Cadernos do Cárcere 12 (vol. 2), 13 (vol. 3) and 22 (vol.4). The results showed that the BNCC and the “new” high school represent a multilating Project for students, conforming them to a destructive logic of capitalism. It concludes by repealing the high school counter-reform and defending the integral human formation.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
A Revista En_fil aceita manuscritos originais em português, italiano, espanhol e inglês. Se o manuscrito original for redigido em língua estrangeira, ele deve ser acompanhado da versão em português.
A Revista En_fil não cobra taxas referentes à submissão, à avaliação ou à publicação de artigos. Oferece acesso livre, gratuito e imediato a todos os leitores, independentemente de cadastramento no site.