WEBLOGS E DIÁLOGOS INVESTIGATIVOS COM ESTUDANTES DA EJA: UMA EXPERIÊNCIA PARA INSTIGAR HABILIDADES DE REFLEXÃO

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/tn.v19i40.50878

Abstract

The article presents a research that sought to verify whether the production of media on weblogs can encourage the reflective thinking of students in Youth and Adult Education based on dialogues in the Community of Investigation. With a qualitative approach, the study was conducted with 17 students from the IFG – Campus Aparecida de Goiânia. An increase in expressiveness was observed, associating curricular content with opinions and life stories of the research participants, which proved to be effective for reflective training in the perspective of emancipation.

Keywords: youth and adult education; media;reflective thinking.

 

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Regina Aparecida Magnabosco de Sousa Marques, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Goiás

    Mestre em Educação Profissional e Tecnológica pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Goiás (IFG), Brasil (BR). Jornalista no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Goiás (IFG) – Campus Aparecida de Goiânia

  • Gizele Geralda Parreira, Pontifícia Universidade Católica de Goiás

    Doutora em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás (PUC-GO), Brasil (BR). Docente no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Goiás (IFG) – Campus Goiânia e no Programa de Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica (ProfEPT) do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Goiás (IFG)

Published

2021-11-12

How to Cite

WEBLOGS E DIÁLOGOS INVESTIGATIVOS COM ESTUDANTES DA EJA: UMA EXPERIÊNCIA PARA INSTIGAR HABILIDADES DE REFLEXÃO. (2021). Revista Trabalho Necessário, 19(40), 239-263. https://doi.org/10.22409/tn.v19i40.50878