MATERIALIZAÇÃO DO ENSINO MÉDIO INTEGRADO À EDUCAÇÃO PROFISSIONAL E TECNOLÓGICA: É POSSÍVEL?!

Authors

  • Arthur Rezende da Silva Universidade Católica de Petrópolis

DOI:

https://doi.org/10.22409/tn.v19i39.48587

Abstract

Materialization of High School Integrated to Professional and Technological Education: is it possible ?

In this text, I present a review of the book Oficina de Integração: classroom experiences in Integrated High School, by Professor Dr. Adriano Larentes da Silva. The work presents the experience of more than 10 years of the integrated technical course in computer science, from the Federal Institute of Santa Catarina, Campus Chapecó, in the materialization of the Integrated High School (EMI) to the Professional and Technological Education (EPT), from the discipline Workshops of Integration. The EMI is a challenge for the subjects who work at EPT and who fight for an integral formation of the working class.

Keywords: Integrated High School. Integration Workshops. Integral Formation.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Arthur Rezende da Silva, Universidade Católica de Petrópolis

Doutorando em Educação pela Universidade Católica de Petrópolis (UCP), Estado do Rio de Janeiro;
Técnico em Assuntos Educacionais do Instituto Federal Fluminense (IFF), Campus Santo Antônio de
Pádua e Professor da Fundação de Apoio à Escola Técnica do RJ (FAETEC) de Santo Antônio de
Pádua.

Published

2021-05-27

How to Cite

Rezende da Silva, A. (2021). MATERIALIZAÇÃO DO ENSINO MÉDIO INTEGRADO À EDUCAÇÃO PROFISSIONAL E TECNOLÓGICA: É POSSÍVEL?!. Revista Trabalho Necessário, 19(39), 335-339. https://doi.org/10.22409/tn.v19i39.48587