LEONTIEV'S ACTIVITY THEORY: KEY POINTS.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/tn.v22i48.62174

Abstract

It seeks to discuss Leontiev's Theory of Activity, which has as its theoretical basis Vygotsky's Historical-Cultural Theory and, consequently, Karl Marx's Historical-Dialectical Materialism. A synthesis of the theory is presented, addressing its main points, such as the structure of the activity. This work aims to help the assimilation of theoretical knowledge of those interested in the subject. As a methodological procedure, a qualitative approach was used based on the adoption of documentary research. At the end of this study, it was detected that the Activity Theory can be used in the educational context.

Keyword: Activity; Motive; Sense; Meaning; Work.

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Author Biographies

Quenizia Vieira Lopes, Universidade Estadual de Londrina

Doutoranda em Educação pela Universidade Estadual de Londrina. Mestre em Linguística pela Universidade Federal da Paraíba. Pedagoga/área Orientação Educacional do Instituto Federal do Tocantins. Membro dos grupos de estudos e pesquisa Multidisciplinar em Trabalho colaborativo - GPMTC/IFTO - e Currículo, Formação e Trabalho Docente, da UEL. 

Adriana Regina de Jesus Santos, Universidade Estadual de Londrina

Pós-Doutorado em Educação pela Universidade Federal Fluminense. Docente do curso de Pedagogia e do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual de Londrina. Líder do Grupo de Estudos e Pesquisas: Currículo, Formação e Trabalho Docente. Editora da Revista Educação em Análise da Universidade Estadual de Londrina.

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Published

2024-08-08

How to Cite

Vieira Lopes, Q., & Regina de Jesus Santos, A. (2024). LEONTIEV’S ACTIVITY THEORY: KEY POINTS. Revista Trabalho Necessário, 22(48), 01-20. https://doi.org/10.22409/tn.v22i48.62174

Issue

Section

Artigos do Número Temático