TEACHING WORK AND EMERGENCY REMOTE TEACHING (ERE)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/tn.v22i48.62245

Abstract

The present study highlights inequalities in digital access in Emergency Remote Education (ERE) and analyzes teaching practices to mitigate them. We interviewed eight teachers at two public high schools in Curitiba-PR, one in a peripheral neighborhood and the other in a central neighborhood. The text is divided into three sections, addressing inequalities in access, Content Analysis of semi-structured interviews and considerations from our situation of precarization of public education and social inequalities that cause other exclusions in society.

Keyword: Inequalities; Digital access; Remote teaching; Teaching Work.

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Author Biographies

Maíra Fernandes Costa, Universidade Tecnológica Federal do Paraná

Mestrado pelo Programa de Pós-Graduação em Tecnologia e Sociedade (PPGTE) pela Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Brasil. Doutoranda no Programa de Pós-Graduação em Tecnologia e Sociedade (PPGTE) pela Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Brasil.

Marilia Abrahão Amaral, Universidade Tecnológica Federal do Paraná

Doutorado pelo Programa de Pós-Graduação em Engenharia e Gestão do Conhecimento (PPGEGC) pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Brasil. Docente e Pesquisadora no Programa de Pós-Graduação em Tecnologia e Sociedade (PPGTE) da Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Brasil.

Mario Lopes Amorim, Universidade Tecnológica Federal do Paraná

Doutorado em Educação pela Universidade de São Paulo (USP). Docente e Pesquisadora no Programa de Pós-Graduação em Tecnologia e Sociedade (PPGTE) da Universidade Tecnológica Federal do Paraná (UTFPR), Brasil.

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Published

2024-08-08

How to Cite

Fernandes Costa, M., Abrahão Amaral, M., & Lopes Amorim, M. (2024). TEACHING WORK AND EMERGENCY REMOTE TEACHING (ERE). Revista Trabalho Necessário, 22(48), 01-27. https://doi.org/10.22409/tn.v22i48.62245

Issue

Section

Artigos do Número Temático