THE CONCEPT OF TECHNOLOGY AND ITS LIMITS: ANALYSIS OF DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/tn.v22i48.62263

Abstract

This article aims to analyze the insertion of Digital Information and Communication Technologies (TDICs) in education, taking as an analytical perspective the Concept of Technology, in Álvaro Vieira Pinto (2005), in dialogue with the analyzes of Jonathan Crary (2014; 2023). Based on bibliographical research, we sought to understand the concept of technology and its possibilities for application in the school environment, analyzing the politicality surrounding its use. It was possible to conclude the importance of understanding all social and political aspects of TDICs. 

Keyword: Digital Information and Communication Technologies; school education; Society; Technology and power; concept of Technology.

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Author Biographies

Patrick Dutra, Universidade do Extremo Sul Catarinense

Mestrando em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE) da Universidade do Extremo Sul Catarinense (UNESC), Santa Catarina - Brasil. Possui bolsa de estudos integral pelo Programa de Suporte à Pós-Graduação de Instituições Comunitárias de Ensino Superior (PROSUC) da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES). 

Rafael Rodrigo Mueller, Universidade do Extremo Sul Catarinense

 Doutor em Educação pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), Santa Catarina - Brasil. Professor do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Extremo Sul Catarinense (UNESC), Santa Catarina - Brasil. 

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Published

2024-08-08

How to Cite

Dutra, P., & Mueller, R. R. (2024). THE CONCEPT OF TECHNOLOGY AND ITS LIMITS: ANALYSIS OF DIGITAL INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION. Revista Trabalho Necessário, 22(48), 01-14. https://doi.org/10.22409/tn.v22i48.62263

Issue

Section

Artigos do Número Temático