TECHNOLOGY AND SOCIAL MOVEMENTS: CONSTRUCTION OF TOOLS FOR MARKETING AGRARIAN REFORM PRODUCTS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/tn.v22i48.62413

Abstract

This article systematizes the actions of the "Construction of Marketing Tools for Agrarian Reform Products in Rio de Janeiro" project, carried out between August 2021 and December 2022 at the Armazém do Campo in Rio de Janeiro, by MST. The project, executed as action research, developed a sales system to serve different regions and marketing centers in the state. The production of open-source systems and participatory development allowed the creation of a virtual communication environment between consumers and producers, bringing city and countryside closer together.

Keywords: Social Technology, Free Software, Agroecological Baskets, Agrarian Reform.

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Author Biographies

Nathalia Ferreira Gonçales, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Doutora em Antropologia Social pelo Programa de Pós-graduação em Antropologia Social do Museu Nacional da Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Brasil. Professora substituta do Departamento de Ciências Sociais de Campos da Universidade Federal Fluminense (UFF). 

 

Celso Alexandre Souza Alvear, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Doutor em Engenharia de Produção pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), Brasil. Professor do Programa de Pós Graduação em Tecnologia para o Desenvolvimento Social (PPGTDS/NIDES/UFRJ). 

 

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Published

2024-08-08

How to Cite

Ferreira Gonçales, N., & Souza Alvear, C. A. (2024). TECHNOLOGY AND SOCIAL MOVEMENTS: CONSTRUCTION OF TOOLS FOR MARKETING AGRARIAN REFORM PRODUCTS. Revista Trabalho Necessário, 22(48), 01-24. https://doi.org/10.22409/tn.v22i48.62413

Issue

Section

Artigos do Número Temático