AS CONSEQUÊNCIAS DA PRECARIZAÇÃO DO TRABALHO NA VIDA ESCOLAR DO(A) ESTUDANTE TRABALHADOR(A) DA EJA (EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/tn.v22i49.64828

Abstract

This work aims to investigate the impacts of platformization on the school life of working students enrolled at the Youth and Adult Education Center (CEJA) located in the Maré neighborhood, in the city of Rio de Janeiro. To discuss the topic, it was necessary to examine the transformations that occurred in capitalism, since the last three decades of the 20th century, which changed the world of work.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Claudia Lopes Cerqueira, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio/ FIOCRUZ

Mestre pela Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio - FIOCRUZ, Rio de Janeiro - Brasil.

References

ANTUNES, R. Uberização, trabalho digital e indústria 4.0. Boitempo Editorial, 2020.

GERBELLI, C. V. de C. A destruição da EJA é um projeto racista. Le Monde Diplomatique Brasil, [s. l], p. 1-6, 2022.

HARVEY, D. Condição pós-moderna. Edições Loyola, 2016.

VENTURA, J. P. Educação de Jovens e Adultos Trabalhadores no Brasil: revendo alguns marcos históricos. [site da] Universidade Federal Fluminense. Rio de Janeiro, 2017. Disponível em: http://cpa.sites.uff.br/wp-content/uploads/sites/296/2017/12/educacao-jovens-adultos-trabalhadores-revendo-marcos.pdf. Acesso em 20 de novembro de 2023.

Published

2024-12-05

How to Cite

Lopes Cerqueira, C. (2024). AS CONSEQUÊNCIAS DA PRECARIZAÇÃO DO TRABALHO NA VIDA ESCOLAR DO(A) ESTUDANTE TRABALHADOR(A) DA EJA (EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS). Revista Trabalho Necessário, 22(49), 01-05. https://doi.org/10.22409/tn.v22i49.64828

Issue

Section

Teses e Dissertações