CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/tn.v20i42.54021

Abstract

In this article, after a brief conceptual journey on the contemporary process of educational entrepreneurship, we will deal with the performance of the International Finance Corporation - IFC, World Bank Group's corporate financing branch, in promoting the creation of markets for "learning opportunities", in line with the policy guidelines set out in its 2020 Strategy: “Learning for all". We will examine the case characterized as “successful” of the Coursera Platform as a paradigmatic example and model representation of the concept of education stimulated by this organization.

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Author Biography

Marcela Pronko, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio – Fundação Oswaldo Cruz

Professora-pesquisadora da Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio – Fundação Oswaldo Cruz, EPSJV/Fiocruz, Brasil. Graduada em Ciências da Educação, Universidad Nacional de Luján – UNLu, Argentina; Mestre em Educação e Doutora em História pela Universidade Federal Fluminense – UFF, Brasil. Coordenadora do Grupo de Pesquisa Estado, Política e Espaço Público.

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Published

2022-07-22

How to Cite

Pronko, M. (2022). CREATING FIELDS OF "LEARNING OPPORTUNITIES":. Revista Trabalho Necessário, 20(42), 01-21. https://doi.org/10.22409/tn.v20i42.54021