EDUCAÇÃO PROFISSIONAL E PRÁXIS DA ECONOMIA SOLIDÁRIA: UMA ANÁLISE A PARTIR DAS CONTRIBUIÇÕES DE E. P. THOMPSON

Authors

  • Mauro Rogério de Almeida Vieira Universidade Federal do Ceará

DOI:

https://doi.org/10.22409/tn.v21i44.57309

Abstract

When carrying out the investigation of the praxis loci referring to the formative processes with solidary economy at the Federal Institute of Education, Science and Technology of Rio Grande do Norte - IFRN campus Mossoró, we found that these formative processes articulated with the elements of the solidary economy drive social transformation. In this way, we can characterize the pedagogical and political praxis of this experience as an emancipatory militant praxis.

Keywords: Professional education; Praxis; Experience; Solidary Economy; E.P. Thompson

 

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Author Biography

Mauro Rogério de Almeida Vieira, Universidade Federal do Ceará

Doutorando em Educação Brasileira pela Universidade Federal do Ceará (UFC), Ceará. Mestre em Filosofia pela Universidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN). Professor de Filosofia do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Norte – IFRN/Mossoró.

 

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Published

2023-04-13

How to Cite

de Almeida Vieira, M. R. . (2023). EDUCAÇÃO PROFISSIONAL E PRÁXIS DA ECONOMIA SOLIDÁRIA: UMA ANÁLISE A PARTIR DAS CONTRIBUIÇÕES DE E. P. THOMPSON. Revista Trabalho Necessário, 21(44), 01-25. https://doi.org/10.22409/tn.v21i44.57309