O EMPRESARIAMENTO DA EDUCAÇÃO DE NOVO TIPO E SEUS AGENTES: O EMPRESARIADO EDUCACIONAL DO TEMPO PRESENTE

Authors

DOI:

https://doi.org/10.22409/tn.v20i42.54290

Abstract

The article approaches the concept of educational entrepreneurship built from documentary-bibliographic research. We demonstrate that the concept has an explanatory charge that transcends the mere understanding of a “set of entrepreneurs”, clarifying the complexity and need for an organized struggle against the hegemony of this group in education. We approach their trajectory in general and in education throughout the 20th century, pointing out the differences to their current model and showing that the genocidal tragedy aggravated by the current government offers them a new opportunity for political strengthening.

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Author Biographies

Maria Carolina Pires de Andrade, Ufrj

Maria Carolina de Andrade é doutoranda em Educação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ) e professora da rede privada de Educação Básica.

Vânia Cardoso da Motta , Universidade Federal do Rio de Janeiro

doutora em Serviço Social pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ) e docente na Faculdade de Educação da mesma universidade

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Published

2022-07-22

How to Cite

Pires de Andrade, M. C., & Cardoso da Motta , V. . (2022). O EMPRESARIAMENTO DA EDUCAÇÃO DE NOVO TIPO E SEUS AGENTES: O EMPRESARIADO EDUCACIONAL DO TEMPO PRESENTE. Revista Trabalho Necessário, 20(42), 01-27. https://doi.org/10.22409/tn.v20i42.54290