Lev Vigotski, a Revolução de Outubro e a questão judaica: o nascimento da teoria histórico-cultural no contexto revolucionário
Downloads
References
BARTHOLO, R. Você e eu. Martin Buber – presença palavra. Rio de Janeiro: Garamond, 2001.
BARTHOLO, R.; TUNES, ELIZABETH; TACCA, M. C. V. R. Vygotsky's and Buber's Pedagogical Perspectives: Some Affinities. Educational Philosophy and Theory (Print) v. 42, p. 867-880, 2010.
BLANCK, G. Prefácio. Em Guillermo Blanck (Org.) Psicologia pedagógica – Liev Semionovich Vigotski – edição comentada. Tradução de Claudia Schilling. Porto Alegre: Artmed, 2003, p. 15-32.
DAVIDOV, V. V. Psirrologuitcheskaia nauka v SSSR. Jurnal Voprosi Prirrologuii, N 6. Moskva: 1982
PRESTES, Z. Guita Ivovna (sic) Vigodskaia (1925-2010), filha de Vigotski: entrevista. Cadernos de pesquisa (Fundação Carlos Chagas), vol. 40 n0 41, 2010. Disponível em: http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0100-15742010000300017&lng=pt&nrm=iso. Acesso em: 25/11/2017
PRESTES, Z. Quando não é quase a mesma coisa – traduções de Lev Semionovitch no Brasil. Campinas, SP: Autores Associados, 2012.
SOBKIN, V. S. Vstupitelnaia statia. L. S. Vigotski i teatr: abris sotsioculturnogo konteksta. Em: VIGOSTKI, L. S. Polnoie sobranie sotchineni: v 16 t. Tom 1. Moskva: Lev', 2015
SOBKIN, V. S. & KLIMOVA, T.A. Lev Vigotski mejdu dvurh revoliutsii: k voprossu o polititcheskom samoopredelenii utchionogo. Em: Natsionalni psirrologuitcheski jurnal, N 3 (23). Moskva: Moskovski Gosudarstveni Universitet Lomonossova, 2016.
SOBKIN, V.S. As resenhas teatrais de L. S. Vigotski como início da concepção histórico-cultural. VERESK – Cadernos Acadêmicos Internacionais - Estudos sobre a perspectiva histórico-cultural. Brasília: UniCEUB, 2017, p.7-33.
TUNES, ELIZABETH; TACCA, M. C. V. R.; BARTHOLO, R. O professor e o ato de ensinar. Cadernos de Pesquisa (Fundação Carlos Chagas), Fundação Carlos Chagas - SP, v. 35, n.126, p. 689-698, 2005.
TUNES, E. e BARTHOLO, R. Da constituição da consciência a uma psicologia ética: alteridade e zona de desenvolvimento proximal. Em Lívia M. Simão e Martínez, A.M. (Orgs.) O outro no desenvolvimento humano. São Paulo: Pioneira Thomson Learning, 2004, p.41-60.
VIGOSTKI, L. S. Psicologia concreta do homem. Educação e Sociedade, ano XXI, no 71, 2000, p. 27-28.
VIGOSTKI, L. S. Polnoie sobranie sotchineni: v 16 t. Tom 1. Moskva: Lev', 2015.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors publishing in this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License allowing sharing of the work with acknowledgement of authorship of the work and initial publication in this journal.
- Authors are permitted to enter into additional contracts separately for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (e.g., publishing in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
To the extent possible under the law, Fractal: Journal of Psychology has waived all copyright and related rights to the Reference Lists in research articles. This work is published in: Brazil.
To the extent possible under law,Fractal: Journal of Psychology has waived all copyright and related or neighboring rights to Reference lists in research articles. This work is published from: Brazil.