Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 11 No. 20 (2021):
Vol. 11 No. 20 (2021):
DOI:
https://doi.org/10.22409/pragmatizes.v11i20
Published:
2021-03-01
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Capa, Corpo Editorial, Sumário, Editorial
Capa, Sumário, Colboradores e Editoriais
Luiz Augusto F. Rodrigues
1-27
Artigos (em Fluxo Contínuo)
Caretagem, an identity manifestation in quilombola community São Domingos
Rosineide Magalhães de Sousa, Luiz Henrique Gomes da Silva
259-276
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Black parties in Belém - identity performances and politics at the Afronto party
Tainá Oliveira Barral, Fábio Fonseca de Castro, Marina Ramos Neves de Castro
277-299
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Federalism and municipal cultural promotion policy in Brazil
Antonio Albino Canelas Rubim, Juliana Almeida, Sofia Mettenheim
300-326
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Transformations in the Management of Advertising Agencies during the Covid-19 Pandemic: a study in the regions of Paranhana and Hortensias
Eduardo Zilles Borba, Marley Rodrigues, Valmir Mateus Portal, Mônica Greggianin, Augusto Parada
327-357
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The “art of trickery” between burlesque and tragedy - a long-lasting dramatic narrative
Gilmar Rocha
358-385
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Dossiê 20: Tramas entre cultura e educação
Port, square, stage: city streets as educations places
João Guerreiro, Luísa Valença Reis
28-50
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
“The soirées are the sound libraries of the peripheries”: A narrative about literacies and the right to the city
Adriana Carvalho Lopes, Janaina Tavares
51-68
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Making happy chants and hiccups f pain be heard: a visiting experience to the Little Africa region with history undergraduate licentiate and technical high-school students
Pâmella Passos, Pedro Souza, Sandrine Barros da Silva
69-89
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Popular culture and education, a visitation experience to the Casa do Pontal Museum
Lia Calabre, Rosely Continho
90-108
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
"Quem Sabe de Mim Sou Eu": cultural and communicative practices as pedagogical tools for vulnerable young people
Kleber Mendonça, Flora Daemon, Marildo José Nercolini
109-135
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
“My son, my rules”: the “Escola sem Partido” case in Belo Horizonte
Leandro de Paula, João Victor Iglesias
136-161
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The school show in movement: sensitive conversations, invisible themes and pulsing bodies
Patricia Gama Temporim Cansi, Maria Inês Rocha de Sá
162-177
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Theater teaching and the construction of heterotopic spaces in IF Fluminense campus Campos Centro
Aline dos Santos Portilho, Maria Siqueira Queiroz de Carvalho
178-193
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
About youth and periphery dwelling of Duque de Caxias
Ravelly Güntensperger, Livia Baptista Nicolini
194-217
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Educomunication and interculturality as proposals for the reception, adaptation and integration of immigrant children in the school environment
Camila Escudero
218-235
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Culture, art and aesthetics: an analysis of sensitivity education from an exhibition
Angelina Accetta Rojas, André Cesari Batista de Lima, Lívia Ribeiro Barboza de Araújo Braga
236-254
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Resenhas
Resenha: SATRAPI, Marjane. Bordados. (trad.) Paulo Werneck. São Paulo: Companhia das Letras, 2010.
Fernanda Gabrielly Terra Moura, Evelyn Morgan Monteiro
255-258
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Ensaios
Geopolitics, cultural identity and the Spanish language in the Brazilian context
Maria Cláudia de Jesus Machado, Rosa Yokota
386-405
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
Español (España)
English
Português (Brasil)
Browse
Make a Submission
Make a Submission
Keywords