Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 13 No. 25 (2023): Edição 25 (inclui dois dossiês e artigos em fluxo contínuo)
Vol. 13 No. 25 (2023): Edição 25 (inclui dois dossiês e artigos em fluxo contínuo)
DOI:
https://doi.org/10.22409/pragmatizes.v13i25
Published:
2023-09-07
Full Issue
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Capa, Corpo Editorial, Sumário, Editorial
Capa edição 25
Luiz Augusto F. Rodrigues
1-34
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
25a: Gestão cultural e diversidade
Art and communication to produce epistemic dribbles
youth initiatives from the "quebradas" of Salvador (Bahia, Brazil) and Cali (Valle del Cauca, Colombia)
Bruna Pegna Hercog
35-56
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Free cultures
Come together to manage common goods
Angela María Orozco Marín, Carlos Yáñez Canal, Leidy Tatiana López Saldarriaga , Uriel Bustamante Lozano
57-79
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Management in cultural heritage
the experience of Casa Candeeiro do Oeste
José Roberto Severino, Nara Pessoa, Joelma Stella
80-106
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Counter-colonial pensarsentirfazer in cultural management
Luciano Simões de Souza, Laura Bezerra
107-134
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Public policy and administration for cultural diversity from an decolonial perspective
a different paradigm for Capoeira in Brazil
Alice Pires de Lacerda
135-173
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The experience of Bembé do Mercado in politics and cultural management in the Recôncavo of Bahia
Murillo Pereira de Jesus, Daniele Pereira Canedo
174-194
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Experiences of cultural management from the university environment
itinerant devices for educational work with the audiovisual
Elizabeth Vidal
195-217
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
Enecult 18 years
reflections on the itineraries and challenges of the management of the largest event of studies in culture in Brazil
Gleise Cristiane Ferreira de Oliveira, Delmira Nunes de Souza, Renata de Paula Trindade Rocha, Natalia Silva Coimbra de Sá
218-245
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Resenhas
Resenha: WILLIAM, Rodney. Apropriação Cultural. São Paulo: Editora Jandaíra, 2020.
Rodolfo Alves de Macedo
246-250
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
25b: Imagens reflexas sobre os Encontros de Saberes no ensino superior
Reflective images on the Meetings of Knowledge in higher education
Daniel Bitter, Wagner Neves Diniz Chaves
251-266
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Meeting of Knowledges
the spirit of the time and the state of the art of a proposal for social transformation.
Letícia C. R. Vianna
267-301
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Epistemometer
A Methodology for the Decolinization and Transformation of the Curriculum of Brazilian Universities
José Jorge de Carvalho
302-345
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Meetings and mismatches of knowledge
popular cultures+, theater and university
Alexandra Gouvêa Dumas
346-376
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
SuperSaberes - the construction of the Superintendence of Traditional Knowledge at UFRJ
Frank Wilson Roberto, Marcia Cabral da Costa, Samira Lima da Costa, Eleonora Gabriel, Katya de Souza Gualter, Janete Baptista do Nascimenbto
377-402
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
The "Meeting of Knowledge" at the crossroads of extension
a policy with the pedagogy of territories
Lúcia Cavalieri, Flávia Salazar Salgado, Johnny Menezes Alvarez
403-429
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Formation cycles
universitary extension and the political pedagogical formation aside traditional peoples and communities at the IFRJ Nilopolis experience
Affonso Pereira, Aalexandre Pimentel
430-454
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
“Life happens in the encounter with the other"
Diaries of the pedagogical experience of Meetings of Knowledge
Elaine Monteiro, Daniel Bitter, Edilberto José de Macedo Fonseca, Andressa Fouraux Figueira, Gabriela da Silva Pimenta, Milena Leão Pereira
455-481
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Ape tipo ijoja ñande ñe'ē. Here we put together our words.
Luciana de Oliveira, Genito Gomes, Jhonn Nara Gomes
482-505
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Ciranda of knowledge and care
Scribbles on Traditional Knowledge in the care of the powerful body of the University
Samira Lima da Costa, Eliana Nunes Ribeiro, Geraldo da Silva Bastos, Margareth Alves Pontes, Itamara Silva de Almeida Santos, Janete Baptista do Nascimento
506-528
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
"Lá nas matas tem" ("Something in the woods")
the collective experience of making shared film scenes with masters of Traditional Knowledges at UFMG.
Pedro Aspahan, César Guimarães, André Brasil
529-559
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Educing with honey and dendê
: knowledge of the terreiros, children and anti-racist education
Elaine Monteiro, Paula Ferreira dos Reis
560-588
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Entrevistas
On the subject of a Meeting of Knowledge at UFPB
Oswaldo Giovannini Junior, Antonio Pessoa Gomes
589-603
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
For Another University
José Jorge de Carvalho Interview
Flávia Salgado, Daniel Bitter, Wagner Chaves
604-645
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Artigos (em Fluxo Contínuo)
The past in creativity
heritage as a resource of creation
Lucia Santa Cruz, Isabella Vicente Perrotta, André Luis Ferreira Beltrão
646-665
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Mental health weaved with affections, hands and ears
Gabriela Garcia de Carvalho Laguna, Ricardo Evangelista Fraga
666-677
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Comparative Study of the Organization of the Arts
proposal for methodological dissemination
João Luiz Pereira Domingues, Luiz Augusto Fernandes Rodrigues, Marina Bay Frydberg, Ohana Boy Oliveira
678-698
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Ethnographic image
concepts, meanings and relevance for qualitative research in education
Adriane Matos Araújo
699-723
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
Español (España)
English
Português (Brasil)
Browse
Make a Submission
Make a Submission
Keywords