REVISTALEPH REVISTA ALEPH PROJETOS E EXPERIÊNCIAS INSTITUINTES EDUCAÇÃO ENSINO FORMAÇÃO DE PROFESSORES http://diadorim.ibict.br/handle/1/2048 https://redib.org/Record/oai_revista4971-aleph
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Search
Search
Register
About the Journal
Editorial Team
Login
Search
Search
Home
/
Archives
/
Vol. 2 No. 42 (2024): Artigos de Fluxo Contínuo
Vol. 2 No. 42 (2024): Artigos de Fluxo Contínuo
DOI:
https://doi.org/10.22409/revistaleph.v2i42
Published:
2024-05-22
Dossiê Temático
RAP, MUSIC AND THE VOICE OF SOCIAL EMANCIPATION
Hip-hop on the scene,
Miguel Lombas, Gustavo Henrique Ruckert
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
POPULAR EDUCATION AND TEACHER TRAINING IN MOZAMBIQUE
INITIAL REFLECTIONS
Florentino Maria Lourenço
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
YOUTH'S TRANSFORMATIVE POWER
THE USE OF AUDIOVISUAL MEDIA IN THE EDUCATION OF CHILDREN AND ADOLESCENTS WITH CAPACITY FOR ACTION
Tainá Andrade da Silva, Paulo Cesar Silva de Oliveira
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Experiências Instituintes
INTERFACES OF (IN)JUSTICE AND RECOGNITION OF EARLY CHILDHOOD TEACHERS IN TIMES OF CRISIS
INTERFACES OF (IN) JUSTICE AND RECOGNITION OF EARLY CHILDHOOD TEACHERS IN TIMES OF CRISIS
Erika Leite Cardoso, Maiane Liana Hatschbach Ourique
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
UM ESTUDO DA PRÁTICA DE ARTICULAÇÃO DE CONTEXTOS COMO MODO DE APRENDIZAGEM NO CURSO DE ADMINISTRAÇÃO
A STUDY OF THE PRACTICE OF CONTEXT ARTICULATION AS A LEARNING METHOD IN THE BUSINESS ADMINISTRATION COURSE
Valdenise Martyniuk, Crisomar Lobo de Souza
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
PRÁTICAS EDUCATIVAS PARA UMA VIDA INDEPENDENTE NA EDUCAÇÃO INFANTIL: SABERES DE EXPERIÊNCIA (DES)CONSTRUÍDOS JUNTO A ESTUDANTES COM DEFICIÊNCIA VISUAL
EDUCATIONAL PRACTICES FOR AN INDEPENDENT LIFE IN EARLY CHILDHOOD EDUCATION: EXPERIENCE KNOWLEDGE (DE)CONSTRUCTED TOGETHER WITH CHILDREN WITH VISUAL DISABILITIES
Ana Maria Nobrega Pereira, Arlindo Fernando Paiva de Carvalho Junior, Ricael Spirandeli Rocha
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Biological Sciences and deaf education
Research and gathering of Biochemistry signs
Tathianna Prado Dawes , Maíra Soares Henriques, Elias Avgerino dos Santos, Kíssila dos Santos Gomes
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
O PROTAGONISMO DE ESTUDANTES COM DEFICIÊNCIA VISUAL NA CRIAÇÃO DE UM LIVRO LITERÁRIO ACESSÍVEL
THE PROTAGONISM OF STUDENTS WITH VISUAL IMPAIRMENT IN THE CREATION OF AN ACCESSIBLE LITERARY BOOK
Debora Lembi Neves, Marcia de Oliveira Gomes
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
NEM TUDO É PARA TODOS! MEMÓRIA AUTOBIOGRÁFICA DE UM ESTUDANTE DE MUSEOLOGIA DA UNIVERSIDADE FEDERAL DO PARÁ
NOT EVERYTHING IS FOR EVERYONE! AUTOBIOGRAPHICAL MEMORY OF A MUSEOLOGY STUDENT AT THE UNIVERSIDADE FEDERAL DO PARÁ
Everton Cordeiro Serêjo, Diogo Jorge de Melo, Silvilene de Barros Ribeiro Morais, Ana Cristina Silva Souza
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
Pulsações e Questões Contemporâneas
CAMINHOS DE ACESSIBILIDADE PARA UM ESTUDANTE SURDOCEGO NO CURSO DE PEDAGOGIA
Luiz Cláudio de Oliveira Antonio, Rosana Prado
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
AS RELAÇÕES DE PODER NA INSTITUIÇÃO ESCOLAR SOB A ÓTICA FOUCAULTIANA
THE POWER RELATIONS IN THE SCHOOL INSTITUTION FROM THE FOUCAULTIAN PERSPECTIVE
CICLENE DA SILVA, Antônia Heloísa da Costa, Secleide Alves da Silva
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
CONTRIBUTIONS OF CULTURAL-HISTORICAL PSYCHOLOGY TO SCHOOL INCLUSION IN BRAZIL
CONTRIBUTIONS OF CULTURAL-HISTORICAL PSYCHOLOGY TO SCHOOL INCLUSION IN BRAZIL
Paula Maria Ferreira de Faria, Denise de Camargo
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
DISCURSO DE DÉFICIT NAS PRÁTICAS LETRADAS ACADÊMICAS DE GRADUANDOS EM LETRAS: UMA INVESTIGAÇÃO EM TESES E DISSERTAÇÕES
Beatriz Fernanda Fortunato, Victoria Wilson
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
A PERMANÊNCIA DO DESEJO E A VIVÊNCIA DO GOZO DA EXCELÊNCIA ESCOLAR
THE PERMANENCE OF DESIRE AND THE EXPERIENCE OF ENJOYMENT OF SCHOOL EXCELLENCE
Luciana dos Santos Vieira Barcelos, Marília Etienne Arreguy
PDF (Português (Brasil))
HTML (Português (Brasil))
ADOLESCENTS, SOCIO-EMOTIONAL SKILLS AND THE PATH TO EMOTIONAL SELF-REGULATION: AN INTRODUCTION
Daniela Nogueira, Kátia Silva
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
RELAÇÕES ENTRE AVALIAÇÃO DA EDUCAÇÃO E DESVALORIZAÇÃO DE PROFESSORES
ÉRIKA KOHLE
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
THINKING THE NEW BRAZILIAN HIGH SCHOOL FROM LÉLIA GONZALEZ'S PERSPECTIVE
TOWARDS A DIALECTIC OF CONSCIOUSNESS AND MEMORY
Thiago Macedo de Carvalho, Enrico Bueno
HTML (Português (Brasil))
PDF (Português (Brasil))
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Developed By
Open Journal Systems
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
Français (France)
Português (Portugal)
Français (Canada)
Italiano
Browse
Make a Submission
Make a Submission
Keywords
Education
Inclusion
Learning
Inclusion Policy
. Behaviors
Remote teaching
Schooling
inclusion
Right to the city
innovation
deontologia
One Piece
Youth
Biochemistry
Higher education
Quilombola